Майже будь-який бізнес, який виробляє продукцію, потребує транспортування цієї продукції в інші міста та країни. Є різні сценарії, чому бізнес звертається за послугами до професійних логістичних компаній — компанія не має власного автопарку, вона хоче розширити ринок збуту, знизити собівартість товару, зменшивши вартість транспортування, вирішити митні й страхові питання, її не влаштовує якість або вартість власних логістичних послуг та інші причини. Але як усе влаштовано зсередини логістичної компанії? Що робить логіст? У який спосіб замовник може заощадити на логістиці та транспортуванні вантажу? Як бути, якщо вантаж у дорозі пошкодився? Ділимося з вами секретами нашої роботи на прикладі одного замовлення.
Так, головне для бізнесу в логістиці — це своєчасне, передбачуване, якісне та надійне доставлення вантажу. Проте, щоб це сталося, професійні логісти роблять чимало невидимої роботи: підбирають релевантний транспорт і формують оптимальні маршрути, мінімізують витрати й оформлюють дозвільні документи, контролюють усі ланки логістичного ланцюжка, комунікують із водієм і представником замовника, постійно супроводжують вантаж.
Усе починається із вхідного запиту замовника. Розглянемо конкретний приклад: нещодавно нам зателефонував наш замовник і доручив перевезти з Києва у Дніпро палети з бутельованою водою у визначений день та час.
Для цього замовлення ми вибрали вантажний автомобіль з тентованим напівпричепом. А потім знайшли оптимальний маршрут, щоби вантаж замовника доїхав максимально швидко та за найвигіднішою ціною за доставлення. Адже кожен зайвий кілометр — це додаткові витрати на доставлення. Ми прокладаємо маршрути в такий спосіб, щоби замовник платив менше. Крім того, «Укравтологістика» — це прямий перевізник зі своїм автопарком із 18 автівок, тому ми можемо встановлювати вигідну для замовника ціну.
Потім наш менеджер узгоджує основні умови замовлення (час, маршрут, автомобіль, фрахт) й оформлює договір-заявку з замовником. Після цього він повідомляє замовнику дані про транспортувальний автомобіль у спеціальному форматі: марку і держномер автівки та причепа, прізвище водія та номер його телефону, номер посвідчення водія та габарити авто. А також документи, що підтверджують номерні знаки автомобіля, техпаспорт, статутні документи компанії тощо.
Так само менеджер повідомляє водію транспортувального автомобіля дані про завантаження і розвантаження, контактний телефон представника замовника.
Коли всі документи підписані та вся інформація на руках у кожної зі сторін, транспортувальний автомобіль виїжджає на завантаження. Наші водії завжди присутні під час завантаження автомобіля: так вони стежать, щоби не було перевантаження (відповідно до закону, по Україні дозволено перевозити не більше ніж 22 тонни), і допомагають правильно розподіляти завантаження на осях автомобіля.
Під час транспортування водій, власне, виступає в ролі експедитора, адже він як приймає, так і здає вантаж. На завантаженні водій приймає вантаж у палетах та оглядає його цілісність. Якщо вантаж розбитий, протікає або ще якось не відповідає своєму придатному стану, водій телефонує нашому менеджеру, а менеджер узгоджує цю інформацію з замовником. Після того, як вони домовляться, машину пломбують, а водієві видають товарно-транспортну накладну на проїзд, де вказується маршрут, державні номерні знаки та інші дані на замовлення. Потім за цим документом замовник оплачує вартість доставлення.
Ми завжди повинні привезти товар рівно в зазначений у товарно-транспортній накладній час. Однак це дорога і під час транспортування трапляються різні ситуації: аварійні, погодні та людські. Усе це потрібно мати на увазі. Наприклад, якщо замовник раптом змінює адресу розвантаження, водій спочатку узгоджує це з менеджером і тільки потім їде за новою адресою.
Ми забезпечуємо постійний зв'язок між водієм, менеджером і замовником для максимально точного та стабільного виконання замовлення. Замовник також може змінити маршрут під час замовлення, у такому разі так само спочатку водій телефонує менеджеру й менеджер погоджує питання з замовником.
Усі наші машини мають трекери, щоби замовники могли постійно відстежувати переміщення їхнього вантажу і не хвилюватися.
Як правило, розвантаження машини відбувається на наступний день, якщо відстань маршруту становить до 800 км. Якщо відстань понад 800 км, то — приблизно через два дні.
У дорозі трапляється різне: різкі гальмування через аварійні ситуації або погодні умови, тому товар, що перевозиться, може зіпсуватися. Якщо це сухе або мокре биття, то в договорі зазначається норма биття, наприклад 2, 3, 5 пляшок, і цей товар списується. Такі моменти ми завжди попередньо узгоджуємо з замовником.
У разі виявлення нестачі товару замовник може написати акт-претензію. Водій зв'яжеться з нашим менеджером і менеджер розв'яже це питання з замовником.
Ось і всі основні кроки. Якщо у вас виникнуть будь-які питання, ми відповімо на них. Просто зв'яжіться з нами будь-яким зручним для вас способом.
«Укравтологістика»
Логістика без меж